onsdag 22 maj 2013

Snabb Lasagne


Det där med att få något snabbt att äta när man kommer hem och att ha något gott i matlådan är inte alltid så lätt.
Härom dagen satt jag och bläddrade i gamla tidningar för att hitta lite bra recept som både går snabbt att göra och så ska det ju vara gott också!
Och så hittade jag ett recept på en lasagne som provlagade....supergod!
Det gick snabbt och enkelt att fixa i ordning den.
Tog ungefär 60 min så var allt fram dukat på bordet och det var bara att hugga in.
 
Bild från min iPhone
 
 Snabb Lasagne
4 port

500 g köttfärs
1 lök
1 riven morot
1 paprika
500 g krossade tomater
1 burk champinjoner
fryst basilika
1 burk lätt creme fraiche
5 msk riven ost
6 lasagneplattor
salt & peppar
vitlök+

Fräs köttfärs och grönsaker, häll i de krossade tomaterna och smaksätt med pressad vitlök, salt, peppar och basilika och ha i creme fraichen. Varva sås och lasagneplattor och ha osten på överst. Grädda i ugnen (220˚C) i ca 20 min.

Servera gärna med en blandad sallad
.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar