torsdag 23 januari 2014

Huvudvärken man inte vill ha!

Vaknade sååå tidigt i morse med huvudvärken från helvetet.
Kollade på klocka...03:41...stapplade ut i köket för att ta ett par panodil.
Svalde ner dem med ett stort glas vatten och stapplade sedan tillbaka till sängen med hopp om att värken skulle släppa och att jag skulle somna om.
Jag somnade inte om utan låg och vände och vred till klockan ringde vid 6 och då insåg jag att jag inte kommer att fixa att gå till jobbet idag.
Tog en ny omgång med värktabletter och somnade äntligen om en liten stund.
Nu har jag hasat mej upp ur sängen och sitter här och läser bloggarna jag följer.
Alltid lika roligt att se vad alla har för sig och man får mycket positiv inspiration.
Japp, så är det. 
 
Jag har ju gått med värk i min vänstra skuldra och nacke sedan våren 2012 och ingen har riktigt vetat vad det varit. Jag har gått på sjukgymnastik i omgångar och varit på vårdcentralen flera gånger men inget har hjälpt.
Men så i höstas så blev jag äntligen röntgad, både vanlig röntgen och magnetröntgen, jag var på neurofysiologen som gjorde tester på min nervfunktion i händer och underarmar så nu har jag ett svar på vad det kan vara som orsakat min värk.
Nervfunktionen är nedsatt i vänster hand och arm då nerver ligger i kläm på två ställen. Väldigt vanligt symptom och åkomma enligt läkaren.
Jag har karpaltunnelsyndrom (väldigt vanligt) och en nerv i kläm på insidan av armbågen som heter ulnarisnerven, den man kan få "elektriskastöten" i om man slår emot den. Något säkert alla känt någon gång.
Så på måndag ska jag operera handleden och armbågen för att lätta på trycket mot nerverna.

 
Jag hoppas att jag efter operation kommer att slippa värken och inte behöva gå med detta handledsstöd längre.
Jag är väldigt sällan sjuk eller hemma från jobbet och brukar inte skriva om hur jag mår men just i dag kändes det skönt att få göra det.
 
Nu ska jag tanka positiv energi och fortsätta läsa alla fina bloggar.
 
Ha en fin dag!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar