tisdag 4 januari 2011

Hej dag 4!

Ett lugn sprider sig i kroppen....skönt!
Idag en tur till min rådgivare på Trygghetsrådet....hon är så positiv och jag känner mej också positiv, en härlig kombination.
Senare idag skall jag jobba....ja jag ska jobba extra...det känns skönt att vara behövd. Det är lite pirrigt för det är något jag aldrig gjort förut, men det är en bra pirrighet.
Det här med att bli uppsagd från sitt arbete får en att fundera mycket. För mej kom det helt oväntat och vände upp och ned på mycket. Företaget jag arbetade på har gjort många omorganisationer och flyttat mycket av sin verksamhet till sitt huvudkontor. Delar av min tjänst skulle dras in då jag och mina kollegor effektiviserat mycket av våra arbetsrutiner och de övriga arbetsuppgifterna skulle flyttas över till huvudkontoret. Från första stund har jag ändå sett positivt på det hela och ser det nu som en chans till att eventuellt göra något annat, något nytt och spännande.

Ett lugn sprider sig i kroppen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar