söndag 26 april 2015

Stora vårröjet

Hej hallå!
 
Idag vaknade jag och kände att det var dags att dra igång det stora vårröjet.
 
Sagt och gjort så har jag vänt upp och ned på nästa hela huset.
Tvättmaskinen har gott varm och snabeldraket har jag kört så det ryker.
Startskottet gick i vårt sovrum och det var välbehövligt kan jag säga.
Men nu doftar där gott av såpa och rena sängkläder.
Att gå och lägga sig in en nybäddad säng med rena lakan är väl bland det bästa som finns!
 
Nu kommer vårröjet fortsätta här hela veckan och jag hoppas vi går i mål nästa söndag med ett hus som kommer vara toppen fräscht.



 
Snart drar lite renoveringsarbete igång här hemma också.
Vi ska byta fönster och lägga nytt tak.
Välbehövligt kan jag säga och det känns bra att få det gjort.
Sen är vi klara med de stora bitarna av renoveringen av huset då vi redan har gjort kök och badrum.
 
Nä, dags att köra vidare!
 
Ha en fin söndag!
 
Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar