fredag 27 december 2013

Fredag.....a free day!

Det är fredag och jag njuter av en ledig dag tillsammans med min man F.

Vi har varit och kikat lite på rean ute i det stora köpcentret här i vår stad.
Det blev tyvärr inga rea klipp men F hittade ett par snygga skor.

Nu ska vi straxt mätta våra magar med lite spagetti & köttfärssås.
Min favoriträtt sedan jag var liten.
Jag konstrar inte till köttfärssåsen på något sätt, nä så enkelt som möjligt är min filosofi.

Så här brukar jag göra:

500 g blandfärs
Gul lök
Tomatpuré 
Ketchup
Salt 
Vatten
Lite flytande margarin att steka i.

Hacka löken fint och bryn tillsammans med blandfärsen.
Tillsätt salt, tomatpuré och ketchup efter smak.
Häll på vatten till önskad konsistens, så att det blir lite "såsigt".
Servera med önskad pasta t ex spagetti.





1 kommentar:

  1. Här har vi inte orkat ner till rean... kul att ni hittade nåt nytt.
    Visst är det gott med "vanlig" mat efter all julmaten ;) kram Suss

    SvaraRadera