tisdag 28 december 2010

Jag behöver hämta in lite positiv energi & inspiration och det gör jag bl. a genom att läsa alla underbara bloggar som skrivs.
För ungefär två månader sedan blev jag uppringd av min chef som meddelade att jag var uppsagd. Jag blev uppsagd pga av omorganisation och arbetsbrist. Delar av mina arbetsuppgifter skulle flyttas till huvudkontoret och de övriga hade jag och mina kollegor varit så duktiga och effektiviserat så där skulle min tjänst dras in...ja så kan det bli ibland.
Jag har från denna stund försökt se positivt på min situation som nu ger mej nya möjligheter att göra något annat, något nytt och spännande.
Här har skrivits CV, personliga brev och arbetsansökningar har skickats iväg, men just nu händer ingenting. Jag som aldrig i hela mitt liv varit arbetslös och så gott som alltid jobbat så mycket som jag bara fått...ja periodvis nästan för mycket, ja jag har ingen högre önskan en ett jobb just nu!

Men jag ser fortfarande positivt på det hela för.....plötsligt så händer det...det vet jag!

Ha en underbar kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar